Party & Påsk

I Fredags tog jag tåget till karlberg och bytte till bålsta tåget. Satte mig med Elise och Linnea från klassen. När vi var framme i Kungsängen skulle de förstås ta bussen.... Vi välkomnades av Vivaldis "De fyra årstiderna", det fina vinet "Oude Kaap" och massa olika ostar! (det var ju trots allt "ostprovning" hahaahaha) Det blev mycket dans och sång och en del drack lite mycket..... Kul vare i alla fall att göra något sånt här med hela klassen! Många åkte hem på kvällen och många sov även över. Hade en hel soffa för mig själv men sen kom Nellie och tog upp hälften! :@! haha nej då det funkade bra det. Men jag hade lite svårt att sova, hade väldigt ont i huvet och låg vaken till 7 på morronen. Då drog nåra hemåt för att de skulle vara hemma tidigt av olika anledningar. Det roligaste var ju att det var strax efter det som jag lyckade somna! hahah. Sen steg jag upp runt 9 lr nåt. Nåra gick ungefär då, och vi var ett gäng sen som bestämde oss för att hjälpa Hanna, som vi var hos att städa innan vi gick så att hon inte skulle behöva göra allt själv! Sen gick vi oxå, några var ite sega på att komma ur huset så vi fick springa sista biten för att hinna till tåget! Men vi hann! Kom hem sen typ 20 i 12. Gick direkt och la mig haha. Sov till typ 3.

Vid 5 tiden på lördagen gick min bror och jag till Farmor för att hjälpa henne och färga sina ägg med lökskal. Man tar då ett ägg och har lökskal runt det, sedan packar man in det i aluminiumfolie. Kul att göra och det är lite av tradition att jag och Johannes gör det. På påskdagen gick vi då sen till Farmor för att äta påskmat. Då knäckte vi ägg med varann, man slår trubbig sida mot trubbig och spetsig mot spetsig mot varandras ägg. Maten var helt okej, typ köttbullar och prinskorvar och ägg.....

Idag, måndag skulle jag ut och springa men vaknade med snöfall ute! Usch trodde det var på väg att bli vår nu, men nejnej det ska bara snöa massa massa massa! Så istället blir det nog en riktig chilldag med mycket spotify! INOMHUS!! ;)

Ha en bra dag! För det ska jag! Head äga!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0